Опис істотних передбачуваних факторів ризику підприємства

Опис істотних передбачуваних факторів ризику, що можуть вплинути на операції та результати діяльності державного унітарного підприємства, та заходи щодо управління такими ризиками

 

Стратегічні цілі Ймовірні ризики Рівень ймовірності настання Реагування
Модернізація та реконструкція виробничих та складських приміщень, обладнання. Поліпшення інфраструктури. 1. Відсутність коштів для проведення модернізації (ремонт та облаштування, закупівля IT системи). 2 1. Укладання додаткових контактів на надання послуг, залучення грантів, участь у проєктах міжнародної технічної допомоги, відновлення тощо. 
2. Недобросовісність підрядників, що здійснюють роботи щодо модернізації складських приміщень. 3 2. Здійснення постійного моніторингу надання послуг, залучення різних підрядників на різні види робіт, наявність штрафних санкцій в договорах з підрядниками.  
3. Відсутність досвіду співробітників у роботі з оновленими процесами та технологіями 2 3.Заохочення працівників до саморозвитку і підвищення рівня їх знань та компетенцій, розширення штату з урахуванням необхідності залучення працівників з релевантним досвідом, організація програм обміну досвідом.

4. Відмова у отриманні GDP. 

2 4. Проведення попередніх консультацій з уповноваженим органом з сертифікації. 
Оптимізація потужності логістичної системи.  Автоматизація та збільшення операційних можливостей. 1. Виведення з ладу існуючого автопарку (природній знос, аварії, крадіжки, вилучення в військових цілях) 2 1. Постійний моніторинг стану роботи автотранспортного парку, проведення технічних оглядів, залучення лише досвідчених водіїв. 
2. Відсутність попиту на надання складських та логістичних послуг 4 2. Активна рекламна компанія, надання додаткових послуг (“термінове завантаження”, ургентна поставка, супровід, зворотній вантаж, доставка “останньої милі” тощо)
3.Відсутність коштів для закупівлі та впровадження IT систем 3 3. Укладання додаткових контактів на надання послуг, залучення грантів, участь у проєктах міжнародної технічної допомоги, відновлення тощо.
Розвиток власної аптечної мережі 1. Відсутність коштів для створення та облаштування аптечної мережі. 4 1. Укладання додаткових контактів на надання послуг, залучення грантів, участь у проєктах міжнародної технічної допомоги, відновлення, придбання лікарських засобів та медичних виробів з відстрочкою оплати, тощо.
2. Значна конкуренція та низький рівень доходів. 3 2. Робота над впізнаваністю бренду, проведення аналізу місць потенційного розміщення аптечних закладів (висока прохідність, відсутність аптечних закладів поруч), закупівля релевантного до місцезнаходження аптечного закладу асортименту.
3. Відсутність досвіду співробітників у створенні аптек та роботи в комерційному секторі. 2 3.  Заохочення працівників до саморозвитку і підвищення рівня їх знань та компетенцій, розширення штату з урахуванням необхідності залучення працівників з релевантним досвідом, організація програм обміну досвідом.
4. Невиконання постачальниками лікарських засобів та медичних виробів договірних відносин. 1 4. Наявність кількох альтернативних постачальників лікарського засобу за одним МНН, наявність штрафних санкцій в договорах з підрядниками, перевірка постачальників на доброчесність.
5. Відсутність кваліфікованого персоналу 3 5. Активний пошук, використання доступних пошукових ресурсів, залучення персоналу з досвідом пошуку працівників різного спрямування.
Розвиток роботи мобільних аптечних пунктів. Розширення географії руху 1.Відсутність коштів для функціонування мобільних аптечних пунктів. 4 1.Укладання додаткових контактів на надання послуг, залучення грантів, участь у проєктах міжнародної технічної допомоги, відновлення, кредитування тощо
2. Відсутність попиту серед населення на роботу мобільних аптек. 2 2. Детальний аналіз роботи мобільних аптечних пунктів та факторів, що впливають на попит. Відповідне коригування проєкту.
3. Відсутність кваліфікованого персоналу 3 3. Активний пошук, використання доступних пошукових ресурсів, залучення персоналу з досвідом пошуку працівників різного спрямування.
Збільшення фінансового потенціалу Підприємства 1.Відсутність нових контрактів на надання складських та логістичних послуг 2 1. Відкриття нових ринків, зокрема, робота у Prozorro Market, укладання прямих дистриб’юторських угод, вихід на державні тендери, відпуск лікарських засобів, закуплених за бюджетні кошти через власну мережу аптечних закладів тощо. Покращення роботи з потенційними замовниками
2. Непередбачувані витрати, пов’язані зі здійсненням господарської діяльності 1 2. Оптимізації запасів, оптимізації часу руху матеріальних потоків, оптимізації виробничих програм, оптимізація логістичних витрат, контроль та коригування, у разі відхилень.

Ймовірність настання: 1 – дуже низький; 2 – низький; 3 – середній; 4 – високий; 5 – дуже високий.